Çocuklarla kayak tatili yapmak başka bir olay. Vallahi öyle yaz tatili gibi kolay falan değil. Beni bilen bilir ben kızlarımla birlikte doğduğu günlerinden beri her yere giderim. Hepsinin ilk tatilleri 2,5-3 ay civarında gerçeklemiştir. Bu sebeple bana tatil deyin bavulum -hazırlamaktan nefret etsemde” hemen hazır olur. Ama kayak tatili deyince işler değişti. İki çocuk ile kayak tatili geçtiğimiz yıla kadar yapmamıştım. Hem de tek başıma! Mutlu Dr maalesef yanımızda olamıyor çoklukla. Neyse onu geçelim alıştık artık . Bir de kızların ilk otobüs yolculuğuydu. Neyse ki geride kaldı hepsi bu sene rahatım o konuda. Ama o bile stresti benim için.

Geçen yıl Maya Su’nun okul kayak kampı için Kartalkaya’daydık. Bendeniz delirmiş olacağım ki tek başıma hallederim diyerek kampa gitmeye karar verdim. Netice de hallettim de. Ama döndüğümde bir daha tek başıma asla desem de bu yıl yine Maya Su , Mira ve bendenizden oluşan ekip kayak kampının yolunu tutacak. Yani büyük söz söylemişim paşa paşa gidiyorum tek başıma.

Otel lobisi :) otele ilk giriş :)

Otel lobisi 🙂

Mesele en başta bavulu hazırlarken başlıyor. Tek bavula sığan insanlara hastayım. Geçen yıl iki koca valiz, çocukların iki sırt çantası ve benim çantamla kampın en çok çantaya sahip kişisi olma rekorunu kırmıştım. Herkes bana acıyan gözlerle bakıyordu. Ya da bu kadın delirdi mi bu kadar valiz. Ama her şeyi hazırlamak hazır olmak  gerekiyor. ( Yazının sonunda detaylı yazacağım isterseniz kendi bavulunuzu hazırlarken fikir alabilirsiniz. )

Kayakta gün boyu giydir-çıkar halindesiniz. Şikayet ediyorum ama keyifli mi keyifli. Kayak fikri gerçekten giderken ve dönerken müthiş . Ama o anın içindeyken sürekli of hali . Yani bende öyle çünkü birini kayağa hazırla, diğerini giydir kendin giyin kayak odasına koş teslim et derken ucu ucuna yetişiyor insan. Bir de kayak kampı askeri disiplin halinde sabah uyandırma servisiyle başlayan takviminiz sürekli yetişme halinde. Bir çok gece yemek yemediğimi ve Maya Su’yu odaya tek başına odaya vb döndüğünü söyleyebilirim. Sebep basit 3,5 yaşında ki Mira uyuyor. Yani kaldığınız otelin konforu önemli. Bebek bakım hizmeti ya da abla diyelim yoktu geçen sene kaldığımız otelde. Bu sene inşallah olur çünkü 4,5 yaşındaki Mira bu sene de kayamayacak. Ama seneye oh be diyeceğim . O da hem aynı okulda hazırlıkta olacak;  hem de kaymaya başlayacak 🙂 Ha eğlence vb unutun. Kahve içebiliyorsanız süper 🙂 Zaten erken yatıp kuş gibi uyuyorsunuz o yorgunlukla.

cocuklakayaktatili2

Otel fotoğrafçısı

Kayak tatili için otel seçerken otelin kendi liftlerinin ve piste direkt çıkışlarının olması önemli bir detay benim için. Bu konuda kaldığımız Dorukkaya Ski & Mountain Resort Hotel  idealdi.. Aksini düşünebiliyor musunuz? Bir de bunca telaşın içinde çocukları kayak için sürekli başka bir yere taşımak zorundasınız. Otel ile ilgili yorumlarımı da yazsam iyi olacak aslında ne de olsa gitmeyi düşünenlere fikir verebilir 🙂 İnsan kayak oteli de olsa konfor istiyor. Çocuklar için ranzalı olan bir odadaydık ve kayak pistine bakıyorduk. Manzarası vb süper lakin hiç iyi ısınamadık. Lobi ve diğer ortamlar gayet sıcakken odanın ısısının düşük olması benim gibi üşüyen biri için zor. Neredeyse bir ısıtıcı alacaktım 🙂

Otelin restoran bölümü gayet başarılı. Ben zaten çok fazla yemek vb yemem ama her akşam sushi bile vardı. Yani yemek ile ilgili stres hiç yok. Zaten okul için yerimiz ayrıldığı içinde masa stresi yok. Ama benim ağlayan ve mızmız minikle en uzak yere oturmam ya da etraftan defalarca özür dilemem işin diğer yanı. Çünkü Mira o sıralarda her şeye ağlıyordu. Bu sene umarım yaşamayız 🙂

kartalkayakayakkampioda

İnstagram fotoğraflarımdan

Otel her şey dahil sisteminde olduğu için çay saati yok o saati vb bir sürü sevenler için yeme içme bol. Ben türk kahvesi içebildiysem şükür. Hep çocuk oyun odasında görevli olmamasından. Evet kötü oyuncaklara, dekorasyona ve havasızlığa sahip olsa da bir mini club var ama görevli yok. Olsa bir 15 dk dahi olsa bırakırdım. Ama geçti gitti neyse.

Otelde spa, havuz, spor vb imkanlar ücretsiz. Geçen yıl havuzu kullandık. Karda camların ardında minnacık da olsa (kendinizi jakuzide hissetsenizde) Mira’yı oyalamak için iyi oldu. Zaten bizden başka da havuzda kimse yoktu 🙂 Bu yıl fitness center benim 🙂 Spor odasında technogym ekipmanları var ve bu sebeple mutluyum.

Okul ile gittiğimiz için kayak odasında hiç sorun yaşamadık. Çocukların, kayakları, kaskları ve kayak ayakkabılarında isimleri yazılı şekilde hazır olması en güzel yanı. Burada da 10 yaş sonrası çocuklar kendi başına halledebiliyor. Yani anlayacağınız benim hala Maya Su için 2,5 Mira için  5 senem var 🙂 Otelin  kayak ve snowboard okulları var ve ben snowboard öğrenmeye taktım Otelin 2 adet 240 m, 1 adet 600 m, 1 adet 750 m, 1 adet 1080 m, 1 adet 1100 m, 1 adet 1200 m, 1 adet 150 m olmak üzere 8 adet aki, lift, 11 adet kayak pisti olduğunu düşünürseniz öğrenmemek bana ayıp .

mayasumutlukayakkampi

instagram.com/yesimmutlu

Mira ile bizim en sevdiğimiz yer Drop Lounge olmuştu. Gece vb partiler oluyormuş 🙂 Biz Mira ile Maya Su’yu kayarken oradan izliyorduk. Güzel bir yanı da sponsor firmalar sayesinde bir gün önceden drop lounge için rezervasyon yaptırdığınızda araçlar otelden alıp sizi drop lounge bırakıyorlar. (geçen yıl BMW X1 serisiydi) Bir kez kendimiz indik ama bir daha tövbe 🙂 Aklınızda olsun.

droploungekayaktatili

Drop Lounge Kartalkaya 🙂

Velhasıl otel ile ilgili aklımdakiler bunlar. Genel benden beş üzerinden üç alır. Ha bir de çıkışta odadan valizlerin alınması, extra ödemeler vb kısmı biraz karışık. Bir de fotoğraf vb hizmetinden faydalanmak istiyorsanız sakın son güne bırakmayın acayip sıra oluyor. Bendeniz fotoğrafçı olarak her gün bir önceki günün fotoğraflarını alırım küçük not olsun size 🙂

Okulumuzun kayak kampı ile ilgili olarak yazacaklarım bir sonraki yazım olsun. Gerçekten tüm ekip çok başarılı . Buradan yeniden Özel Sembol Okulları’na Müdür Yardımcımız Efe Voştina, Beden Eğitimi öğretmenimiz Onur Avcı ‘ya teşekkür ederim. Biz yine aynı ekip Kartalkaya’da kayak kampındayız.

YSM

cocuklakayaktatili

instagram.com/yesimmutlu

Kayak Tatili İçin Valiz Önerisi (Kızlarım olduğu için bizim detaylar böyle) 

Yol için: Sağlıklı atıştırmalıklar , su, dergi, boya kalemi, defter, kitap,

Kıyafet:  Atkı, bere, kar botu ve spor ayakkabı, çorap (kayak ve günlük kullanım için) eldiven, eşofman, güneş gözlüğü, bol iç çamaşırı, kot pantalon, tayt, elbise, kazak,  pijama, sırt çantası, terlik, havuz için mayo, gözlük, bone ve kolluk ,  bol t-shirt (ben gün sayısına göre kıyafet götürüyorum ama gün de üç kez değiştiğimiz olabiliyor bu sebeple de valiz şişiyor)

Kayak için: Termal içlik ( her gün için iki çift şart ıslanıyor ve kurumuyor) , çorap, polar, kayak mont ve pantalonu , kayak beresi (kar maskesi) , kayak eldiveni, kayak gözlüğü (okul kampı vb değilse kayak ayakkabıları ve kayak malzemeleri)

Bakım: Diş fırçası, diş macunu, şampuan, duş jeli, el kremi, güneş kremi, ıslak mendil, kağıt mendil, parfüm , nemlendirici vücut losyonu , makyaj malzemeleri, dudak kremi, tarak, toka, taç

Eğlence:  Boyama kitapları, kitap, oyuncak

Teknoloji: Ipad , kulaklık ve şarjı, fotoğraf makinası, internet wifi şifreleriniz , telefon ve şarjı

İlaçlar : Ağrı kesici, ateş düşürücü, yara bandı, kas gevşetici, pastil, burun spreyi

Genel:  Kredi kartları, rezervasyon formu, kimlik belgeleri